Новости

У пошуках нацыянальнай ідэнтычнасці і месца беларусаў у свеце, мы часцей звяртаемся да свайго аўтэнтычнага мінулага, звязанага з фальклорам, этнаграфіяй, укладам, апелюючы да былой велічы, нярэдка пераацэненай ці непадзеленай з бліжэйшымі суседзямі. Такія адзнакі часта бываюць суб'ектыўнымі і спрэчнымі.

Але спрабуючы акрэсліць уклад беларусаў у сусветную мастацкую культуру найноўшага часу мы можам апераваць цалкам аб'ектыўнымі паказчыкамі якасці, значнасці і актуальнасці той ці іншай мастацкай з'явы. Чаму сучасны беларускі жывапіс і скульптура, архітэктура і дызайн, літаратура, кіно, тэатр не далі свету яркіх запамінальных імёнаў і не зацвердзіліся як знакавыя прыкметы нашай  ідэнтычнасці? Сярод іх ёсць несумненна шмат таленавітых і вельмі таленавітых. Але толькі асобныя адзінкавыя фігуры ўдастоіліся прызнання міжнароднага ўзроўню на аўтарытэтных сусветных конкурсах у сваіх сферах. Сёння ў нас ёсць уласны Нобелеўскі лаўрэат, некалькі «Залатых яблыкаў» BIB Golden Apple, прэстыжная прэмія ў галіне дзіцячай кніжнай ілюстрацыі, тры прэміі «Red Dot Design Award» у беларускіх дызайнераў, некалькі Канскіх львоў у рэкламістаў. і напэўна яшчэ пра якія я магу ня ведаць. Гэта вельмі важна для аўтарытэту аўтара і краіны ў цэлым, але такія прэцэдэнты ўнікальныя і маюць выключны характар.

Іншая справа беларускі плакат, які пачынаючы з 70-х з зайздроснай пастаяннасцю ўдзельнічае і трапляе ў шорт-лісты, а часта атрымлівае вышэйшыя ўзнагароды вельмі прэстыжных міжнародных конкурсаў і біенале плаката, якія ўяўляюць агляд найвыбітнейшых дасягненняў у галіне графічнага дызайну. Аднымі са старэйшых і вядомых конкурсаў з'яўляюцца: Міжнароднае біенале графічнага дызайну ў Брно (з 1963 года), Міжнароднае біенале плаката ў Варшаве (з 1966 года), Міжнароднае біенале плаката ў Лахці (з 1975 года), Міжнароднае трыенале плаката ў Таяме (з 1983 года), Міжнароднае трыенале сцэнічнага плаката ў Сафіі (з 1995 года) і інш.

ЗАПРАШАЕМ ПРЫНЯЦЬ УДЗЕЛ У ТРЫЕНАЛЕ КАНЦЭПТУАЛЬНАГА МАСТАЦТВА!

I Трыенале канцэптуальнага мастацтва «Канцэпт» Беларускага саюза мастакоў пройдзе ў Рэспубліканскай мастацкай галерэі «Палац мастацтваў» з 18 лістапада па 16 снежня 2021, а таксама на іншых пляцоўках горада ў фармаце фестывалю мастацтваў.

 Нажніцы

Нажніцы – гэты просты прадмет, з якім мы сутыкаемся кожны дзень. У нас склаўся класічны вобраз нажніц – “два канцы, два кольцы, а пасярэдзіне – цвічок”. Але гэта далёка не так. І калі вы думаеце, што нажніцамі рэжуць толькі тканіну або паперу, вы памыляецеся. Нажніцамі рэжуць торты, тыпаграфскія гранкі, рыбу, метал… Нажніцы могуць сумяшчаць у сябе некалькі функцый – рэзаць і прыклейваць, выступаць у якасці цвікадзёра, малатка, быць адначасова нажніцамі і пінцэтам, рэзаць фігурна… Нажніцы могуць быць шарнірнымі (а яшчэ спружыннымі і ролікавымі!), адпавядаючымі вядомай пагаворцы, пры гэтым колькасць кольцаў і лёзаў ніяк не лімітуецца. У калекцыі ёсць нажніцы з адным, дзвюма і чатырма кольцамі. Лёзаў можа быць і 3, і 8 і нават 18.

Хто больш усяго ведае пра ножніцы? Чалавек, які іх праектаваў. Зміцер Сурскі распрацаваў 12 прамысловых узораў нажніц падчас сваёй працы ў Беларускім філіяле Усесаюзнага навукова-даследчага інстытута тэхнічнай эстэтыкі. І сабраў калекцыю больш чым 300 нажніц.

Прыходзьце, паглядзіце, здзівіцеся і пачніце збіраць сваю калекцыю простых і дзіўных рэчаў!

 

Выстава “Крок да нажніц” адбудзецца ў этнаграфічным музеі г. Магілёва з 27 мая па 5 ліпеня.

Minsk Design Week 2019 афиша

Уважаемые коллеги и друзья!

Приглашаем принять участие в нашем дизайнерском фестивале

MINSK-DESIGN-WEEK-2019 (1-10 мая, Верхний город, Минск)

© 2005 - 2023 Белорусский союз дизайнеров